lördag 16 juli 2011

recept


Ibland blir jag bara så sugen på NY och just nu känner jag bara att jag vill dit...får väl börja spara=))
Då vi var där sist så hittade vi en super mex restaurang som hade super god mat och världens godaste guacamole=))& så bjöd dom på frozen margerita före maten(och hade världens godaste tequila).
Då jag tittade på halv åtta hos mig här i vintras var det en kille som gjorde en speciell guacamole och jag tänkte att den måste jag testa ..första tuggan WOW!! känndes som att förflytta sig till denna favvo restaurang vid Union Square.
Här kommer receptet:
3 st mogna avocados
1,5 mogen kvisttomat
1 klyfta vitlök
1 tsk tabasco
3 krukor färsk koriander, finhackad(jag har 2)
1 st sharlottenlök
0,5 dl olivolja
1 st pressad citron
1 tsk cremefraiche
havssalt, nymalen svart peppar.
♥hacka avokadona till små kuber♥tärna tomaten♥pressa vitlöken♥hacka koriandern♥pressa citronen♥
Lycka Till!!

2 kommentarer:

Cecilia Bergman sa...

Ser gott ut, får jag prova en dag!

Ullis sa...

Oj, vad det låter gott! Måste testa ditt recept.
Ha det så bra!