tisdag 17 januari 2012

♥lycklig dotter=lycklig mamma♥

Hej på er!
Nu har jag landat hemma efter arbete och sen direkt till stallet=)
Varit med stortjejen till Avesta och tränat med lillprinsen♥
Har varit mycket oro kring ridningen sen hon vart avkastad
i höstas och bröt armen, inte kul.
Man kan inte skynda på den där processen heller
och det är tufft både för henne och för en annan också.
Skynda långsamt heter det visst ...

Men i söndags kväll kom hon och sa att NU ska Cherry med
på träningen på tisdag ..jag såg på hennes sätt att säga det
att nu har hon bestämt sig.

Ändå då vi skulle i väg i dag såg jag på henne att nog
var hon lite nervös och med all rätt.
Gissa om jag bad till högre makter att det skulle gå bra
så att hennes självförtroende inte skulle få sig
en törn till.
Hur som
Världens lyckligaste tjej OCH mamma åkte hem från träningen
och jag tror nog pållen var rätt nöjd med.
Så Duktiga var dom.
Nu blir det duschen och natti natti
kram

6 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vad skoj när det går bra för sina barn då är man stolt och lycklig som mamma .Bara så kul att det gick bra för din tjej.Ha en god stund innan det blir natt i natti .Kramar Rita ♥

Michelle sa...

Hej! Vad roligt att det går så bra nu. Ni vet att ni kan säga till om det är något så hjälper jag gärna till! Lycka till. Kram

Team Åsgård sa...

Så roligt att du tittade in, tackar!
Ja, vi rider lite distans på mycket blygsam nivå. Det har inte blivit nåt tävlande på ett par år men jag groomar även åt min kompis och vi har mycket aktivitet i klubben.
Vi har hästarna bara för kul och vi gör det som som faller oss in. Nu har vi snöat in på beridet bågskytte och det är jättekul. Men distansen lämnar jag inte.

Så roligt att det gick bra för din tjej igår!
Jag har råkat ut för det där själv efter att min häst blev biten av nåt under magen, drog århundradets bock och jag hamnade på akuten med hjärnskakning.
Jag är en mycket van ryttare med över 30 års erfarenhet och jag satt inte på min egen häst på ett år efter det där. Jag hade däremot inga problem att rida andra hästar, hade en kompis unghäst i träning under tiden. Min andra häst var det heller inga problem med.
Du har så rätt i att det inte går att skynda på sånt här. Klok mamma!
//Cicki

Kristina sa...

Hejsan!
Men OJ vad massa mysiga inlägg jag missat här! Vad roligt att det gick bra med träningen!! Det tar sin lilla tid det där och det måste det få göra. Hyacinten....haha....vilken tid den tog på sig. Läser att ni lagat flygande jakob....mums....en av mina favvisar!Själv har jag ont i halsen och allmänt krasslig men hoppas på att vara på benen snart!
Ha det så himla gott!
Kram Kristina

Vardaxlyx sa...

Så härliga bilder du bjuder på =)
Kramkram i massor!!

Johanna sa...

Men vad fin Thilde är i lockar! Det passar henne verkligen. :)