lördag 21 januari 2012

Vilket skämt=)


Jag river och sliter mitt hår
Idag har jag försökt mig på att baka
macaroner igen, gröna med nutella fyllning tänkte vi att
det skulle bli fint

resultatet........
blekgröna , ojämna, utan "puff" kant
Vad gör jag för fel??
Jag är ju bagarbarn borde greja detta  HM!!!
Har läst och mätt/vägt alla ingredienser väl
Ni kan se nedanför varför jag ärså frustrerad hihi!

Nej nu ska jag återgå till kvällsmaten
köttgryta med gnocchi
I morgon blir det tjänstgöring i slalombacken
på förmiddagenMYSIGT
Kram och trevlig kväll♥





7 kommentarer:

Vardaxlyx sa...

Okey vännen dem saknade fot men dem ser ju jätte mumsiga ut ända =)
När du har vispat äggvitan och blandat i mandelmjölet + flosockret så ska du vända runt smeten försiktigt. Du ska kunna se på smeten att den inte bli toppig. Spritsa ut och låt en vila i mer än 50 min för att sen grädda dem. Trixet är att dem ska stå och vila och få en hinna innan man gräddar dem.
Hmm jag vet dem är inte JÄTTE enkla att göra =)
Massa macarons kramar till dig =)

Snäckskalsdalen. sa...

Hej! Bra att ha en frisör i familjen - jag behöver en nu!!!
Dina macarons är väl jättefina, dom där kulörta sakerna är säkert maskingjorda, tror du inte det, medan dina är hantverk.
Jag fuskgör macarons, jag spritsar små maränger och sen gör jag en chokladkräm/tryffel och lägger ihop dom två och två och det blir faktiskt riktigt gott och fina blir dom också, jag pudarar lite choklad över marängerna innan jag hystar in dom i ugnen.
Agneta kram

Vitt hus med svarta knutar sa...

Även om dina inte ser ut som "the perfect..." är jag övertygad om att de smakade mumsigt och hade en rykande åtgång!

Ha en fin söndag!
Kram,
Regina

Susanne sa...

Hej
jag har aldrig testat att baka dem....de smakar säkert jättegott kan jag tänka mig ;)) Jag har lite svårt för sådant som är så omständigt som macarons verkar vara...det ska gå fort ;)))
ha en mysig dag
kram susanne

Kristina sa...

Jag skulle gärna sätta tänderna i en så goding! Vad pysslig och duktig du är! Vilka underbara bilder från din promenad. Nu blev jag sugen på gnocchi, var länge sen vi åt det här! det är ju sååå gott. Vi brukar ha kycklinggryta med grön pesto i till. Mums!
Ha en fin söndag!
Kram Kristina

LOPPISLIV sa...

Vad duktig du är som ger dig på att baka dessa godingar, tycker de ser väldans goda ut dina bakelser :-) Fin bild på dig och dina döttrar i förra inlägget.
Ha en toppenfin söndag!! Kram Paula

fia sa...

Jag tycker dom ser fina ut iallfall jag .Skulle själv inte alls ge mig på att baka dom skulle inte få dom runda ens .
Gillar bloggen din.