måndag 13 februari 2012

Hej!
Då var måndagen till ända. Sitter och väntar på att kvällsmaten puttrat klart
i grytan. Ska bli spännande att prova :THAIRULLADER MED RIS.
Skriver receptet nedan=).
Idag har jag varit helt såsig det känns verkligen att man sovit lite för lite i helgen
tur att det snart är helg igen så att man får sova lite.

Var ut och gick en långpromenad med Ozzy då jag slutade idag
och jag hade satt på mig alldeles för mycket kläder PUST.
Efter maten ska jag få komma upp till lillasyster och bli fixad
i håret, känner mig som att jag har en svintoborste på huvudet nu
så det är välbehövligt.
Ha nu en trevlig kväll alla rara!


Thairullader
4 portioner
4 kycklingfileer
1½ dl cashewnötter
1 röd chili
3 msk koriander
1 msk riven ingefära
fisksås
2msk majsolja
1 burk kokos mjölk
2tsk grön curry
1½ tsk honung
1 pressad lime
♥lägg nötter,chili,koriander i en skål,riv ner ingefäran. mixa till jämn pasta
smaksätt med fisksås efter ömål
♥skär kycklingfileerna i tunna skivor
♥lägg ca 1 tsk fyllning/file, rulla till rullader fäst med tandpetare
♥ bryn runt om
♥häll över cocosmjölk,grön curry, honung och lime.
Låt småputtra i 20 min.
Servera med ris
LYCKA TILL

4 kommentarer:

Gail sa...

Sounds delicious ! My husband's favourite food is curry...thanks for sharing...Gail x

Hjärtruds Stuga sa...

Go kväll!
Låter jättegott de där. Måste testa till helgen.
Underbart att ha en syster som kan fixa till frisyren.

Ha det gott.

Kram Karin

Hemmavid sa...

Hej!

Men så bra med ett nytt recept! Ska absolut testa dina rullader.

Hopppas du får en trevlig kväll hos syrran!

Kramen Jenny

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej
Vilket härligt recept, det måste jag verkligen prova. Det är så kul att prova något nytt, det har en förmåga att bli samma mat som går runt på bordet :)
Hoppas du blev fin i håret :)
Ha en hjärtlig dag.
Kram kram
Jessica