lördag 11 februari 2012

hejsan!
Så var lördagen till ända....
Startade upp kl 6:15 imorse med att bre mackor till frukosten sen
bar det av till stallet för månadens obligatoriska stalltjänsthelg.
Hade sådan tur så vi fick extra hjälp av rar hjälpreda.

Sen tog Johan barnen med sig till slalombacken
för lite skidåkning i det underbara vädret.
Själv var jag till pappsen påen kopp kaffe sen
åkte jag faktiskt hem och vilade lite för jag sov som en
kratta i natt.

Nu sitter vi och myser i soffan mätta och belåtna efter
att ha ätit hemgjord pizza och kollar på
melodifestivalen sen blir det att lägga sig för
imorgon väntar tidig morgon och stall igen=)
Ha det så gott!

Nya duken jag köpte på Hemtex igår, ser ut lite som en stor kökshandduk=)
men jag gillar den.♥

10 kommentarer:

Yvonne sa...

Ha en fortsatt härlig helg och hoppas sömnen blir bättre i natt!!! Även vi åt hemmafixad pizza i dag:-)
Alla utom Julia då...som camperar ihop med Cajsa i kväll.
Kram Yvonne

Hem & Drömmar sa...

Låter som en skön dag.
Idag har vi underbart väder även här och jag skulle gärna ta mig till en slalombacke men tyvärr jobbar mannen denna helg. Men till em blir det ridning för tjejerna och den här veckan kanske de slipper frysa så.
Önskar dig även en fin söndag, kram Ing-Britt

Kristina sa...

Kikar in för att önska en fin söndag! Wow, vilken underbar duk! En sån vill jag ha! Får bli ett besök på hemtex. Fanns den i fler färger? Kanske rött??
Kram Kristina

Kristina sa...

Hej igen Gabriella!
Måste bara kommentera textilierna i förra inlägget. Vad fina! En sådan volangduk från Svanefors bara måste jag ha känner jag! Tack för den inspirationen!
Vilken underbar kväll ni ser ut att ha haft med spabad och allt! Ser alldeles alldeles ljuvligt ut. Det är livskvalitet det. Är det en vedeldad badtunna ni sitter i?
Jag älskar att bara ute på vintern!
Kram Kristina

Rapport till Vänfors sa...

Verkar som er helg varit bra. Gott att äta och mys:) Duken var fin tycker jag...ser ut som en kökshandduk som du säger.
Kram Annika

Vardaxlyx sa...

Jag vill önska dig en massa soliga kramar sötaste!!

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Snygg duk!
Jag börjar gilla Hemtex mer och mer.
De är ganska trendiga.
Kram Anette

Stina sa...

Har du målat bord och stolar själv? Eller är det köpt så?

Gabriella sa...

Svar till stina..det är ett gammalt indiskt bord jag målat/shabbat om..Gabriella

Millygarden sa...

Låter som ni haft en toppenhelg...Åh solen på sin bästa sida!

Ha en fin vecka!
Kram Marian