onsdag 30 maj 2012

Fjärils utsläpp 2012


God kväll på er!
Har haft en skön eftermiddag idag, hann tom att sanera SAABen
både ut och invändigt=) så till helgen är det nr 2:s tur...
Thilde hade sådan tur att hon fick följa med min kusin ut
på en ridtur och det var ju guld värt även för mig♥

Har ni sett på bilden ovan va många hjälpredor jag
hade till kvällsmaten visst är dom väl för goa

Efter maten var det dax att åka till Malvas skola för att få
vara med på fjärilsutsläppet, mysigt värre.
Dom har haft fjärilarna ända från puppstadiet i ett speciellt hus
och just  denna soliga kväll var det dax för de
små att prova vingarna ut i världen

detta vackra träd möter barnene varje morgon
GUDOMLIGT
och så kyrkan i bakgrunden;)

lite materiel som berättade hur det hela gått till SPÄNNA NDE

STORA FÖRVÄNTNINGAR♥


Och så ska locket av..det var med stor försiktighet dom kom ut
jag hade liksom sett framför mig hur alla bara flddra ur direkt
men riktigt så modiga var dom inte

Tack malvas fröken ANNA för en jättetrevlig sammankomst
God natt på er alla nu.
Gabriella

6 kommentarer:

Hem & Drömmar sa...

Vilket spännande projekt dom har haft i skolan. Fjärilar är så vackra att titta på men vissa ser lite otäcka ut om man studerar dem närmare.
Önskar dig en bra dag, kram Ing-Britt

Hjärtruds Stuga sa...

Kul att få följa fjärilarna från puppa till färdig fjäril. Vilka tråkiga lärare jag måste haft när jag gick i skolan. Det enda jag kan komma ihåg var att vi fick torka riven potatis och se att det blev potatismjöl. Tur att lärarna har bättre fantasi idag.

Ha det gott

Kram Karin

Mina drömmars hus sa...

Spännande!! Å vilket underbart träd, helt otroligt vacker färg.
Ha en riktigt härlig dag.
Kram
AC

Snäckskalsdalen. sa...

Nej, vilka roliga projekt dom har i skolorna nuförtiden, det är nästan så jag får lust att börja på nytt!

Vilka söta husor och kockar du har i köket! Bedårande.

Agneta kram

Hemmavid sa...

Hej!

Fjärilar är verkligen så vackra! Älskar dem.
Kul att ha ett sånt projekt i skolan.

Kramen Jenny

Kristina sa...

Hej Gabriella! Vad mycket härligt jag missat att läsa! Du har bloggat flitigt i värmen som har varit!Härligt med så mycket kalas!
Det kan vara lite jobbigt med värmen men nu vill jag ha den tillbaka!
Stor kram!
Kristina