måndag 16 juli 2012

God Morgon!
Vaknade tidigt i morse....av en hostande liten
men nu sitter jag här i soffan och myser mol alena
men en kopp kaffe. Tjejerna har sovit över i morfars
husvagn i natt och jag är alldeles chockad att dom
inte ringde och ångrade sig i går kväll=)

Vi var kvar hos pappa en sväng på kvällen och vi åt
årets första kantarellsoppa med små nyplockade
kantareller från gårdagens skogspromenad
MUMS!!

Denna vecka blir det nog dax för sambon att
ut på hemligstället för hjortronplockning också
så att vi får lite god efterrätt
varm Brieost-hjortronsylt-vaniljglass♥

Solen var framme då jag gick upp men nu är den borta=(

Måste visa er en bild jag hitta på nätet av min gamla häst
Världens finaste Mazazzi♥
Tänk de tider man fick ha egen häst istället för
att sno kidzens hihi! viss skillnad på D-ponny
och 170 cm Mazazzi ..Men Cherry är lovely
och super rolig att rida trots sin lilla storlek;)
Man tager vad man haver
Ha nu en underbar dag så håller vi tummarna
för solsken
Kramiz Gabriella

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhh fina fina Mazzazi =) Tänk alla ggr man fick äran att låna henne <3 Gu va jag kan sakna tiden i stallet!! Det är fina minnen! Ha en fin måndag....det ska vi försöka ha trots trist väder som vanligt....
Kram Kram Sofia

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Bästa stunden på dagen...ensam med en kopp kaffe ! Vi smaskade oxå på kantareller igår...men prata inte om hjortron...ååå jag måste nog hem till mamma nu o plocka lite !

Kram

Snäckskalsdalen. sa...

Dom börjar bli stora då, när dom inte ringer.....
Vilken vacker häst du haft! Det är så gulligt med det vita, bläs (?).
Agneta kram

Hem & Drömmar sa...

Vilken ståtlig häst du haft. Kan tro att det är lite skillnad mot barnens ponny trots att även den är fin.
Kul att tjejerna ville sova kvar. Vi körde Tilda idag till en kompis som är i Tranås med husvagnen, blir en ny erfarenhet för henne.
Vad himla gott med hjortron, brie och glass mmm :).
Ha de gott, kram Ing-Britt