måndag 13 maj 2013

god kväll på er!
Thekakorna gräddas och Malva sitter och skriver om min mormor Zofia♥
Malva ville så gärna berätta för sina klasskamrater om henne och
jag tror det värmer mormors hjärta uppe från himlen...
Min mormor var bara 12 år när kriget bröt ut i Polen
hon var redan innan moders lösoch nu dog även hennes pappa
Hon satt i olika arbetsläger och utsattes för tortyr av tyskarna
Detta var spännande men också fruktansvärda historier som
vi fått berättat för oss under min uppväxt men ack så
viktigt att historien om förintelsen inte glöms bort
Läste att bara i Belceks koncentrationsläger dödades 600000judar och
15000 romer.....ganska ofattbart...nej nu ska jag hjälpa malva
 



1 kommentar:

Anonym sa...

It's fantastic that you are getting thoughts from this paragraph as well as from our argument made at this place.

Also visit my web blog: NFL Jerseys Wholesale