tisdag 5 augusti 2014

Natt utan sömn

Denna bild tog jag lyckligt ovetande om vad kvällen skulle föra med sig. Malva plockade ihop massor av bränt skogs material som singlade ner i våran trädgård vid 4 tiden. Strax efter begav vi oss ner mot stallet för att titta till hästarna, vi bestämde då att åka en bit närmare ängelsberg för att kolla hur nära branden var och chockade fick vi lov att vända bilen då branden rasade bara en mil från stallet.  Allt som hände sen med avspärrade vägar in till stallet hästar som inte fick plats i dom transporter som kommit förbi vägspärrarna och förtvivlade små ponny flickor, allt detta gör mig nu sömn lös och efter att ha varit så nära denna rasande brand i dag gör att jag inte känner mig riktigt skyddad även om vi är flera mil ifrån nu.  Jag är så djupt tacksam också för vänliga vänner som vi får husera hos i natt och andra som erbjudit oss det samma. Också hästarna vart så varmt omhändertagna i Hedkärra av gulliga och omtänksamma människor. Nu håller vi tummarna på en bättre dag idag och att vi sen kan återvända till vårat kära dunderbo

1 kommentar:

Hem & Drömmar sa...

Hejsan vännen!
Såg på Aftonbladet att elden spridit sig mot er, håller verkligen tummarna att de får bukt på den och att ni får komma hem till ert fina dunderbo snart igen. Visst är det väl ändå skönt att det finns så underbara människor runt om som hjälper till.
Här regnar det lite idag trots att de hotat med fortsatt torka så vi får hoppas på det samma hos er.
Tänker på er, styrkekramar Ing-Britt