fredag 3 juni 2016

Klassresa till Malaga i Spanien

Efter 3 års sparande och nötande med ett svårt språk så har nu kidsen
haft 4 dagar i Underbara Malaga och
jag har haft förmånen att
få följa med och umgås med dessa underbara kids och deras fröken (och Marie)

Vi flög från Västerås med Ryan Air
 billigt och smidigt =)
Som att åka buss

Malaga var en otroligt fin stad med mycket gammalt och då fröken var med som bott där så hade vi ju förmånen att
bli matade med massa rolig kuriosa och fakta vilket var väldigt uppskattat iallafall för oss vuxna



Hela glada gänget

Nere i hamnen där man kunde strosa , käka goglass och shoppa

Världens smaskigaste yoghurtglass

En av utflykterna bar av upp i bergen , tacka gudarna för GPS även om jag snirkla in kidsen
på den mest vansinnigaste vägen upp i en by med 90 graders lutning på den smalaste väg jag
någonsin kört på =))..visste inte om jag var riktigt rätt ute kan jag erkänna och svetten porlade i pannan
då vi lämnade byn. Men sen kom vi upp till El Chorro och vidare till Calamito del Ray.
En bedårande vandring på ca 1 mil i värmen men efteråt så är summan iallafall att det var det värt
men det är inget för den höjdrädda då man går på broar högt längst kanterna på berget



Svettigt gäng som undrar vad dom är
utlurade på för något

Helmets on !!!
Som pricken över i:et fick man en
varm luva under=))
men man vill ju inte ha en fallande sten
i huvudet så det är bara att gilla läget


Halvläskigt att ge sig ut på glas golvet med stup under men inga rädda
kids här heller




Efter klättring och en smarrig lunch vid slutstationen tog oss Opel Zafiran
till världens underbaraste kalkstens sjö med sötvatten och jag har nog
aldrig sett en så vacker turkos färg i hela mitt liv.
Klättring ner igen men attans vilka starka ben vi kommer hem med


Dag 3...
Efter ytterligare en rätt speciell biltur denna
gång krypandes i en hastighet
som fick det att krypa i nerverna..
 Bittan och Marie vet nog vad jag talar om =))
Men dom som satt i min bil hade egenvald musik
och vacker utsikt HIHI!!
Vi hamnade iallafall till slut i Nerja
en vacker stad längst kusten
med bedårande strand (iallafall en)
 vi besökte Cueva de Nerja ett av de
största grottsystemen i Europa,
jätte häftigt men svårt att få bra bild på


Efter grottbesök och svettig promenad hamnade vi på en
underbar strand där vi fick paddla bada lite och äta lunch
innan färden, den här gången via motorväg
tog oss tillbaka till Malaga och lite avslutning på en kort men
intensiv resa som gav mersmak av Malaga




Tack alla underbara kids som jag
 skrattat så åt och med och tack ni vuxna
också för gott ressällskap

Inga kommentarer: